Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T22:48:36+01:00
Przyjmijmy ze szukana krawedz podstawy to 'a'

dane już masz :
H = 5√3
V = 50√3

Wzór na wyliczenie objętości tego ostrosłupa to:
V = 1/3*a²*H
przekształćmy wzór tak aby przedstawiał się od razu do wyliczenia wartości a:

V = 1/3*a²*H //*3
3V = a²*H //:H
a² = 3V/H
a = √(3V/H)

a więc:

a = √(3*50√3/5√3)
a = √(150√3/5√3)
a = √30
19 4 19
2010-02-24T22:51:05+01:00
Analiza zadania:
h=5√3cm
v=50√3cm³

v=1/3Pp*h
v=1/3*a²*h //*3 (dwustronnie pomnożyć przez 3)
3v=a²*h //:h
3v/h=a² //*√
√3v/h=a
a=√3v/h

podstawiamy do wzoru dane:
a=√3*50√3cm³/5√3cm=√30cm²= √30 cm

Odp. Krawędź podstawy tego ostrosłupa jest równa √30 cm.

11 4 11