Odpowiedzi

2010-02-24T22:40:16+01:00
1) zmienność (rekombinacyjna i mutacyjna)
2) selekcja
2 2 2
2010-02-24T22:41:48+01:00
Odpowiednie warunki w jakich znajdują się zwierzęta, a mianowicie dobór miejsca, czasu odpowiedni np okres godowy
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T22:48:36+01:00
Specjacje powoduja izolacje
geograficzne
-rozrodcze
-mechaniczne

izolacja rozrodcza - jest niezbędnym czynnikiem prowadzącym do wyodrębnienia się nowego gatunku (specjacji), jej przyczyną może być izolacja geograficzna, ekologiczna, sezonowa, anatomiczna, genetyczna czy etologiczna;

dryf genetyczny - może odgrywać pewną rolę w procesie ewolucji, polega na zmianie częstości genów w populacji w związku ze zmniejszaniem się jej liczebności. Proces ten zachodzi nie pod wpływem doboru naturalnego, lecz ma charakter przypadkowy.

Proces powstawania nowych gatunków, zwykle nieznacznie różniących się od gatunku wyjściowego określa się jako mikroewolucję, natomiast proces powstawania nowych rodzin, rzędów i gromad rozpatrywany w perspektywie milionów pokoleń nazywamy makroewolucją.
2 3 2