Odpowiedzi

2010-02-24T23:04:35+01:00
Porównując energię kinetyczną z potencjalną
Ep=Ek
mgh=mV²/2 Masy się skracają
gh=V²/2 mnożymy przez 2
2gh=V² pierwiastkujemy
V=√(2gh)=√(2*10*2)=√40

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T23:05:06+01:00
Dane:
h=2m
m=0,5kg
szukane:
V=?
przy spadku swobodnym
V=g *t
h=gt2/2 /*2
2h=gt2 /:g
t2=2h/g
t=pierw z 2h/g
podstawiamy do wzoru na V
V= g *pierw z 2h/g
V= pierw z 2h *g
V= pierw z 40
V=2 pierw z 10 m/s
2010-02-24T23:08:15+01:00
G=10
1m=10m/s
2m=10+20m/s
co każdą sekunde zwiększamy prędkość o 10m/s
czyli v początkowe+v początkowe+10}to jest za 2s
v początkowe + v początkowe +10+ v początkowe +10+10
v początkowe + v początkowe +10 + v początkowe +10+10+v początkowe+10 i tak dalej. a drugiego sposobu nie pamitam