Dany jest trojmian kwadratowy y=f(x)=2x²-8x+6
a. wyznacz pierwiastki tego trojmianu i podaj jego postac iloczynowa.
b.wyznacz wspolrzedne wierzcholka paraboli bedacej wykresem tego trojmianu
c.podaj postac kanoniczna tego trojmianu
d.sporzadz wykres tego trojmianu
e.podaj rownanie osi symetrii wykresu
f.wyznacz przedzialy monotonicznosci i ekstremum tego trojmianu
g.dla jakich argumentow trojmian ten jest ujemny?
h.oblicz f(0) i f(4)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-25T00:43:39+01:00
A)
f(x)=2x²-8x+6=2(x²-4x+3)=2(x-3)(x-1)
Δ=4 √Δ=2 x1=3 x2=1
b)
f(x)=2x²-8x+6 Δ=16
p=-b/2a=8/4=2
q=-Δ/4a=-16/8=-2
W=(p,q)=(2,-2)
c)
f(x)=2(x-2)²-2
e)
x=2
h)
f(0)=6
f(4)=6
2010-02-25T00:49:51+01:00
A)x1=8-4/4 = 1
x2=8+4/2 = 5
f(x)=(x-1)(x-5)

b)(2,-2) chyba tak bo w pamieci robilem
c)2(x-2)^2 -2
d)wykresu to ci raczej nie zrobie
e)reszte mi sie nie chce :P