Znajdź liczbę:
a)o 24% mniejsza od 45
b)o 0,1% mniejszą od 250
c)o 2,5% mniejszą od 32
Kolejne zadanie:
1.W sklepie sportowym Tadex ogłoszono sezonowa piętnastoprocentową obniżkę cen.Wcześniej materac kosztował 30zł, piłka plażowa 8zł,a parasol 24zł.Ile obecnie kosztują te towary?
----------
2.Pan Karol przed urlopem ważył 80kg, w czasie urlopu przytył o 12,5 % ale po pólroczu ciężkiej pracy schudł o 10%.Ile waży teraz?

2

Odpowiedzi

2009-10-17T19:38:52+02:00
A)34,2
b)249,75
c)31,2

1.
materac: 30* 15% = 4,5 , 30-4,5= 25,50 zl
piłka plażowa: 8*15%=1,2 , 8-1,2= 6,80 zl
parasol: 24*15%=3,6 , 24-3,6= 20,40 zl.

2.
80 kg * 12,5 %= 10
80+10=90
90*10%=9
90-9= 81 kg.

Pan Karol wazy teraz 81 kg.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T19:48:00+02:00
A) 45*24%=10,8
45-10,8=34,2

b) 250*0,1%=0,25
250-0,25=249,75

c) 32*2,5%=0,8
32-0,8=31,2

1.materac - 30*15%=4,5 30-4,5=25,5
piłka plażowa - 8*15%=1,2 8-1,2=6,8
parasol - 24*15%=3,6 24-3,6=20,4

2. 80*12,5=10
80+10=90

90*10%=9
90-9=81
11 3 11