Odpowiedzi

2010-02-25T08:46:51+01:00
Witaj
dane m=12t=12000kg, vo=36km/h=10m/s, t=5s, vk=0
szukane t

F = ma.......a = [vo - vk]/t = vo/t
F = mvo/t = 12000kg*10m/s/5s = 24 000N = 24 kN

.......................pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-25T09:09:32+01:00
Dane:
V (prędkość)- 36km/h = 10m/s
m(masa) = 12 ton= 12000 kg
t(czas)= 5s

Korzystamy ze wzoru na siłę:
F (siła)= m × a (przyspieszenie), gdzie a = V : t
F= m × V : t
F= 12000 kg × 10m/s : 5 s
F= 24000 N