Z jednego kilograma soczystych jabłek otrzymuje się średnio 3 szklanki soku. Przeciętnie szklanka ma pojemnośc 250 ml .P.Nowak postanowił zrobić wino w gąsiorze o pojemności 30 l. Ile kilogramów jabłek potrzebuje ,jeżeli przed dodaniem cukru i wody musi w 85% zapełnić gąsior sokiem.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-25T08:33:58+01:00
1kg->3szklanki= 0.75
85%*30l =25.5l

potzrzebujemy wiec 25.5l soku

1kg->3l
(25.5/0.75)kg-> o.75l *(25.5/0.75)
34kg->25.5l

ODP potrzeba 34kg jablek
2010-02-25T08:34:35+01:00
3szklanki=3 * 250ml=750ml

1kg---------750ml
x-------------30000ml
1kg*30000ml 30 000kg
x=------------------------=- --------------=40
750ml 750


(pierwszy ułamek wygląda tak:w mianowniku 750ml,a w liczniku 1kg*30000ml,a w drugim ułamku w mianowniku 750,a w liczniku 30000kg)


85% z 40kg=85/100 * 40=3400/100=34

odp:Potrzebuje 34kg jabłek.
2010-02-25T08:36:39+01:00
Obliczam pojemność 85% gąsiora
85%*30l=25,5l
Obliczam ile kg jabłek potrzeba do gąsiora. 1szkl to 250ml=0,25l
25,5l:0,25*3=306kg
Spr:
306kg:3*0,25=25,5
Odp: Pan Nowak potrzebuje 306 kg jabłek.
1 1 1