Leśniczyna przygotowała susz z 10kg borowików. Świeże borowiki zawierają średnio 91% wody. W trakcie suszenia grzyby straciły 95% wody w nich zawartej.

a) Oblicz ilość wody, zawierały świeże borowiki.

b) Oblicz ilość wody, którą grzyby straciły w procesie suszenia.

POMOCY! Dam NAJ

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-25T09:02:52+01:00
A)świerze 10kg borowikow zawiera 10kg*91%=9.1kg
b) z 9.1kg tracimy jeszcze 95% tzn
9.1kg*95% =8.645 kg
3 3 3
2010-02-25T09:05:36+01:00
2010-02-25T10:19:39+01:00