Mam kilka pytań związanych z zadaniami ze zbioru zadań z chemii do kl.1 gimnazjum:)

1.czy ta reakcja jest dobrze rozpisana:
wodór+tlen -->woda(reakcja syntezy)

2.Rozwiąż łamigłówkę. Cztery cyfry symbolizują substancje chemiczne, których nazwy należy odgadnąć wiedząc,że:

1 2 3 4
a)gdy działamy substancją 1. na substancję 2. w podwyższonej temperaturze, powstaje tlenek metalu i wydziela się substancja 3.,
b)substancja 2. łączy się z substancją 4. w reakcji spalania, której produktem jest biały proszek,
c)z połączenia substancji 3. i substancji 4. powstaje substancja 1.,
d)człowiek nie mógłby żyć bez substancji 1. i 4.,
e)substancja 1. to związek chemiczny, a substancje:2. 3. i 4. to pierwiastki chemiczne.


3.Podaj zapisy słowne przemian chemicznych, w których:
b)jest otrzymywany wodór w reakcji rozkładu,
c)powstaje tlenek magnezu w wyniku reakcji wymiany między pierwiastkiem a związkiem chemicznym.

4.czy ten zapis jest ok???\

tlenek miedzi(II)+wodór-->woda?+miedź(reakcja wymiany)

BARDZO PROSZĘ O POMOC! TO JEST DLA MNIE BARDZO WAŻNE!
DAM NAJLEPSZĄ !!!

2

Odpowiedzi

2010-02-25T10:03:48+01:00
1. tak
2. 1. woda 2.Mg 3.wodór 4.tlen
3. 2 cz. wody rozkładają się na 2 cz. wodoru i 1 cz. tlenu
2H20 -> 2H2 + O2
1 atom magnezu reaguje z 1. cz wody i powstaje 1 cz. tlenku magnezu i 1 cz. wodoru
Mg +H20 -> MgO + H2
4. poprawnie :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T10:14:59+01:00
1. wodór + tlen -> woda (reakcja syntezy) - jest ok :)
może jeszcze być 2H₂ + O₂ -> 2 H₂O, ale nie wiem czy używacie takiego zapisu :P

2. 1. H₂O
2. jakiś metal (tylko kurczę, nie jestem pewna jaki -.-' może być magnez, bo chyba najbardziej popularny z metali których tlenki są białe)
3. wodór
4. tlen

3. b) woda rozkłada się na tlen i wodór (możesz dopisać, że w reakcji hydrolizy, ale pewnie jeszcze o tym nie mówiliście :P żeby potem nie było, że napiszesz a nie wiesz czym jest hydroliza XD)
c) tlenek żelaza (II) reaguje z magnezem dając żelazo i tlenek magnezu

4. ok. może jeszcze być CuO + H₂ -> Cu + H₂O :)