1.Na dwie kulki wykonane z dwóch różnych substancji,stali i szkła, działa taka sama siła ciężkości.Która z kulek ma większą masę???
2.Czy twój ciężar byłby taki sam na plaży w Sopocie jak na szczycie Mt.Everest? Pamiętaj ,że g=10 N/kg tylko na wysokości
0 m n.p.m.!
3.Na kostce twarogu w sklepie napisano "waga 570g".Czy to jest poprawny zapis? Jak powinno być napisane???

PROSZĘ O ROZWIĄZANIE!!!
POTRZEBNE NA JUTRO XD
DAJĘ NAJ!!!:))

3

Odpowiedzi

2010-02-25T10:22:53+01:00
1.
Q1=m1*g
Q2=m2*g
Q1=Q2→m1=m2
ODP masy sa rowne
2.Q=mg
g na szczycie jest mniejsze wiec
Q na szczycie jest mniejsze

3.
powinno być napisane "masa 570g"

pozdr
3 2 3
2010-02-25T10:32:50+01:00

skoro oba ciężary są takie same Q₁=Q₂, Q=m*g, skoro g jest stałe, to masy tych ciał muszą być jednakowe.
m₁g=m₂g |:g
m₁=m₂

ciężar nie jest taki sam, mount everest leży na wys. 8850 m n.p.m. co jest sporo wyżej niż plaża w sopocie ok 0 m. n.p.m.

waga (potocznie!) może oznaczać masę lub ciężar, ale tu pewnie chodzi o to, że waga to przyrząd mierniczy, a nie masa.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T10:35:06+01:00
Witaj
1.
Obie kulki mają taką samą masę, bo jeśli Q1 = Q2, to m1*g = m2*g--------->
m1 = m2
2.
Wzór Q = mg jest słuszny tylko dla niewielkich odległości od powierzchni
Ziemi. Dokładny wzór to wzór Newtona Q = F = G*Mz*m/r2. r jest odległością
masy m /np. Twojej szanownej osoby/ od środka Ziemi i na pewno jest ona
większa na Mt. Everest - mniejszy ciężar - niż na plaży w Sopocie - większy
ciężar /ale masa się nie zmienia/.
3.
Napis jest niepoprawny, bo waga czyli ciężarjest w niutonach N, a masa w kg.
Powinno być masa "570g".

.........................pozdrawiam
3 2 3