Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T11:42:28+01:00
X-przeciwprotokątna
x-2 -przyprostokątna
10 -druga przyprostokątna

10²+(x-2)²=x²
100+x²-4x+4=x²
104-4x=0
-4x=-104
4x=104
x=26

26-2=24
Ob=24+26+10=60

P=½*24*10
P=120

Odp.: Pole tego trójkąta wynosi 120 cm², a jego obwód 60cm.

(w tym zadaniu korzystasz ze wzoru a²+b²=c²)
2010-02-25T11:43:22+01:00
(x-2)²=x²-10²
x²-4x+4=x²-10²
x²-4x-x²=-100-4
-4x=-96
x=24

przyprostokątna=24cm
przeciwprostokątna=24+2cm=26cm
spr.
24²+10²=26²
576+100=676
676=676

Ob=24+26+10=60
Ob=a+b+c

P=½*24*10
P=120

Odp.: Pole wynosi 120 cm², a obwód 60cm.
2010-02-25T15:17:21+01:00
A=10
b=c-2
c
10²+(c-2)²=c²
100+(c²-4c+4)=c²
100+c²-4c+4=c²
c² skrócą się po obu stronach;
4c=104/;4
c=26
a=10
b=24
c=26
Obw=10+24+26=60cm
P=½a*b
P=½*10*24=120cm²
Proszę;)