Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T12:33:32+01:00
Wzór ogólny - XO₂

masa O = 16u
masa x = 239u - 2 * 16u = 239u - 32u = 207u
jest to ołów

wzót tlenku PbO₂
33 4 33
2010-02-25T12:47:41+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MO=16u
XO₂=239u
X+2*16=239
X=239-32
X=207 (Pb--Ołów)

PbO₂---------wzór sumaryczny
O=Pb=O------wzór strukturalny
12 3 12