W organizmie dorosłego człowieka znajduje się około 5 dm³ krwi. 1 dm³ zawiera około 150 g hemoglobiny. Hemoglobina występująca w erytrocytach (czerwonych ciałkach krwi) nietrwale łączy się z tlenem i rozprowadza go do wszystkich komórek. Oblicz objętość tlenu, która może się znaleźć w organizmie,jeśli 1g hemoglobiny przyłącza 1,34 cm³ tlenu.

3

Odpowiedzi

2010-02-25T12:35:04+01:00
1 dm=150g\
5=x
x=750g hb

1g prylacza-1,34 cm3 o2
750-x
x=1005cm3=1,005dm3 tlenu
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T12:37:24+01:00
1 dm³ - 150 g
5 dm³ - x
x = 750 g

1 g - 1,34 cm³
750 - x
x = 1005 cm³ - tyle maksymalnie może być tlenu
21 4 21
2010-02-25T12:44:33+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1dm3 krwi------150g hemoglobiny
5dm3 krwi-------xg hemoglobiny
x=5*150
x=750g hemoglobiny

1g hemoglobiny-------1,34cm3 tlenu
750g hemoglobiny------xcm3 tlenu
x=750*1,34
x=1005cm3 tlenu
x≈1dm3 tlenu
16 4 16