Odpowiedzi

2010-02-25T13:26:23+01:00
Kąt środkowy - 2x
Kąt wpisany - x

Kąt środkowy jest dwa razy wiekszy od wpisanego

2x+x=180
3x=180 / :3
x=60

K.Środkowy - 2 razy 60 = 120
K.Wpisany - 60
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T13:29:10+01:00
Α - miara kąta wpisanego
β - miara kąta środkowego opartego na tym samym łuku okręgu
Mamy
β =2α
α + β = 180⁰
czyli
α + 2α = 3α = 180⁰
α = 60⁰
β = 2*60⁰ = 120⁰
Odp. Kąt środkowy ma miarę 120⁰.
12 4 12