Postawą prostopadłościannego pudełka jest kwadrat o boku 8 cm. Jaką wysokość powinno mieć to pudełko, żeby jego pojemność była większa niż 1 l. Wyniki podaj w pełnych centymetrach.

proszę o dokładne obliczenia : dane , wzór i obliczenia ;d
i o odp. ;)) z góry dzięksss ; PP

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T13:33:19+01:00
Pp- 8 razy 8 =64 cm

1cm³-0,001 l
x cm³ - 1l
x-1000cm³

V-1000cm³
V-Pp razy h
1000-64 razy h
h=1000 : 64
h=15,62 ≈16

Spr.
V=64 razy 17
V=1088

1cm³-0,001l
1088cm³ - x
x-1,088l
2010-02-25T13:38:03+01:00
1 litr to dokładnie jeden decymetr sześcienny czyli:
1l = 1dm3 czyli 1000cm3

objętość kartonu:
v kart.= pole podstawy razy wysokość = a2 x h
dla jednego litra wygląda to tak:
1 litr = 8^2 * h

1 litr = 1 dm3 =1000cm3

1000 cm3 = 8^2*h
1000 cm3 = 64h /:64
h = 15,625 cm - dla tej wysokości pojemność kartonu będzie wynosiła dokładnie jeden litr ,
Przy każdej większej wysokości niż 15,625 cm pojemność kartonu będzie większa niż 1 litr.
Pozdrawiam!