Odpowiedzi

2010-02-25T14:56:42+01:00
1:500 000 (1mm na mapie odpowiada 0,5mln mm w terenie)
1:2 000 000 (1mm na mapie odp. 2mln mm w terenie)

Pozdrawiam.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T15:05:38+01:00
1mm - 500m
wiemy, że 1 mm to 0,1 cm, a 500m to 50000 cm, więc zapisujemy:
0,1 cm - 50000 cm, ale musimy zapisać to w postaci 1cm - x cm, więc
1 cm - 500000 cm
1:500000 - liczbowa

1mm- 2 km
2km = 200000 cm
0,1 cm - 200000 cm
1cm - 2000000 cm
1: 2000000 - liczbowa
1 5 1