Monika chętnie bierze prysnic, każdorazowo zużywając przy tym ok. 35 litrów wody. Bartek woli kąpiel w wannie i zużyw za każdym razem mnie więcej 150 litrów wody.
a) Ile m sześciennych wody zużyje Monika na 100 kąpieli pod prysznicem , a ile Bartek na 100 kąpieli w wannie?
b) Jaki będzie koszt tych kapieli? Przyjmij , że 1 m sześcienny wody zuzytej do kapieli kosztujde 6,61 zł.

chcem wszystko dane wzór , obliczenia itd. ! odp. też
kto tak nie zrobi nie bedzie najodp. !
z góry dziękuję i prosze o moją prośbe ; )) !!!!!!!!!

ważneee !!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-02-25T13:51:49+01:00
Zużycie Moniki(Vm):
Vm= 35l (tyle zużywa na jedną kąpiek) * 100 kąpieli = 3500l wody zużtje na 100 kąpieli.

1 metr sześcienny = 1000l wody
czyli monika zużyła:
3500l/1000l= 3,5 m3 wody
koszt kąpieli:
3,5m3 * 6,61 = 23,14 PLN - koszt kąpieli Moniki

Zużycie Bartka(Vb);
Vb= 150l * 100 kąpieli = 15000 litrów wody zużyje Bartek na 100 kąpieli

15000l/1000l= 15 m3 wody
Koszt:
15m3 * 6,61 = 99,15 PLN - koszt kąpieli Bartka
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T14:17:51+01:00
Monika 1 kapiel=35l
monika 100 kapieli=3500l bo 35×100= 3500l

bartek 1 kapiel= 150l
bartek 100kapieli=15000l bo 150×100=15000l

1m³=1000l
1l=0.001m³
a)
monika( obliczamy proporcja)
1l - 0.001m³
3500- x
x=3500l×0.001m³/1l
x=3.5m³

bartek(tez obliczamy proporcja)
1l -0.001m³
15000l-x
x=15000×0.001m³/1l
x=15m³

Odp.Monika podczas kąpieli pod prysznicem zużyje 3.5m³ a, Bartek podczas kąpania w wannie zużyje 15m³.

b)
1m³ wody kosztuje 6.61zł
-koszt kąpieli Moniki
3.5× 6.61zl=23,14 zł
-koszt kąpieli Bartka
15×6.61=99.15 zł

odp.koszt kąpieli Moniki wynosi 23.14z.l, a koszt kąpieli Bartka wynosi 99.15zł
1 5 1