Odpowiedzi

2009-10-17T20:27:08+02:00
Oczywiście Antygona miała rację. Każdy nawet największy łotr powinien mieć godny pochówek, a co dopiero własny brat!
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T22:34:53+02:00
Antygona wierzy,że prawa boskie mają wartość wyższą niż te prawa wymyślone przez człowieka.Postepuje według religii -religia nakazuje rodzinie pogrzebać zwłoki zmarłego zawsze,bez żadnych wyjątków.Kocha brata.Woli kochać niż nienawidzić.
Chce w życiu uczynić miłość. Według niej w zaświatach inne obwiązują prawa niż na świecie.

Kreon kieruje się interesem państwa.Według niego polinejkes nie zasługuje na pogrzeb, ponieważ jest zdrajcą.Nie cierpi nigdy,by żli w nagrodzie wyprzedzili prawych.Jest za sprawiedliwością. W rządzeniu kieruje sie rozumem.

Moim zdaniem to Antygona ma racje.Na jej miejscu postąpiłabym tak samo,Ponieważ kocham swoje rodzenstwo tak jak ona kochała brata.