Zad1.
Oblicz
a) (-13)*(-2)*1/2*(-5)
b) (-14)*(0,7)*(- 1 3/7)
c) ( - 1/6)*1 1/5 * (-12)*(-1/6)
d)(-3 2/3) * 0,3*(-10)*(-6/11)
e) (-6/7)*(-4,2)*(-1)*0
f) ( -100)*3,125*0- (1 1/7)*(-1/25)

zad2.
Pani GRazyna miała na koncie 1390 zł. Pobrała z niego kolejno 1000 zł , 1400 zł , a następnie 1280 zł . Jakiej wysokości debet (dług) ma na koncie?
Ile złotych musi wpłacić , aby mieć na koncie 1230 zł ?

z góry dzięki.

2

Odpowiedzi

2010-02-25T14:51:30+01:00
A) (-13)*(-2)*1/2*(-5)=26*(-2,5)=-65
b) (-14)*(0,7)*(- 1 3/7)=-9,8*(-¹⁰/₇)=⁹⁸/₇=14
c) ( - 1/6)*1 1/5 * (-12)*(-1/6)=(-¹/₆)*⁶/₅*2=-¹/₅*2=-²/₅=-0,4
d)(-3 2/3) * 0,3*(-10)*(-6/11)=(-¹¹/₃)*³/₁₀*(-10)*(-⁶/₁₁)=
=-³³/₃₀*⁶⁰/₁₁=-6
e) (-6/7)*(-4,2)*(-1)*0=0
f) ( -100)*3,125*0- (1 1/7)*(-1/25)=0-⁸/₇*(-¹/₂₅)=⁸/₁₇₅

zad 2
pani Grazyna ma na koncie 1390zł
1390-1000-1400-1280=-2290 pani Grazyna ma debetu w wysokosci
-2290
aby uzyskac 1230zł na koncie musi wpłacic 3520 zł
-2290+x=1230
x=1230+2290
x=3520
spr 3520-2290=1230zł na czysto:))
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T14:54:06+01:00
Zad1
a) (-13)*(-2)*1/2*(-5) = 26* 1/2 * (-5) = 13 * (-5) = -65
b) (-14)*(0,7)*(- 1 3/7) = -9,8 * (-1 3/7) = -98/10 * (-10/7) = 14
c) ( - 1/6)*1 1/5 * (-12)*(-1/6) = -1/6 * 6/5 * (-12) * (-1/6) = -1/5 * (-2) = 0,4
d) (-3 2/3) * 0,3*(-10)*(-6/11) = (-11/2) * 3/10 * (-10) * (-6/11) = 90/10 = 9
e) (-6/7)*(-4,2)*(-1)*0 = -6/7 * 42/10 * (-1) * 0 = -18/5 * 0 = 0
f) ( -100)*3,125*0- (1 1/7)*(-1/25) = - 312,5 * 0 + 8/175 = 0 + 8/175 = 8/175

zad2
1390 - (1000 + 1400 + 1280) = -2290
Odp.: Pani Grażyna ma debet wysokości 2290 zł.
2290 + 1230 = 3520
Odp.: Musi wpłacić 3520zł.
20 4 20