Akwarium, w którym Adaś hoduje rybki jest prostopadłościanem o wymiarach30 cm x 60 cm x 50 cm (patrz załącznik). Adaś wlewa do niego wodę przepływającą przez kran z szybkością 6 litrów na minutę. Po upływie ilu minut woda będzie sięgać do 3/5 wysokości tego akwarium?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T15:02:46+01:00
30 cm = 3 dm
50 cm = 5 dm
60 cm = 6 dm

3 dm * 6 dm * 5 dm = 90 dm

90 dm = 90 l

⅗ * 90 l = 54 l
54 l / 6 l = 9 (minut)

Odp. Woda będzie sięgać do 3/5 wysokości tego akwarium po upływie 9 minut.
1 5 1
  • mmmo
  • Rozwiązujący
2010-02-25T15:03:35+01:00
V=a razy b razy c
30 cm=3dm
60cm=6dm
50cm=5dm
V=3 dm razy 6 dm razy 5ddm=90 dm sześciennych
90dm sześciennych 3 / 5=54dm sześciennych (3/5 części akwarium)
6 litrów na minute
54dm sześciennych podzielić na 6l=9 minut
Odp. Po upływie 9 minut woda będzie sięgać 3/5 akwarium

1 4 1