1.
a) Jaką długość ma przekątna kwadratu o boku 7pierwiastek z trzech?
b)Czy przekątna o boku 5 cm jest krótsza przekątnej kwadratu o boku 3 cm?
c) O ile dłuższa jest przekątna kwadratu o boku 5 cm od przekątnej kwadratu o boku 3 cm?

2. Oblicz pole trójkąta równobocznego o boku:
a)12 b)5 c)pierwiastek trzech d)4 pierwiastki z sześciu

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T15:11:06+01:00
1.
a) Jaką długość ma przekątna kwadratu o boku 7pierwiastek z trzech?
d=a√2
d=7√3√2
d=7√6

b)Czy przekątna o boku 5 cm jest krótsza przekątnej kwadratu o boku 3 cm?
d=a√2
d=5√2
√2~1,41
5*1,41 = 7,05
jest dłuższa
c) O ile dłuższa jest przekątna kwadratu o boku 5 cm od przekątnej kwadratu o boku 3cm?
d=a√2
d1=5√2
d1=5*1,41= 7,05
d2=3√3
√3~1,73
d2=3*1,73=5,19
7,05-5,19=1,86cm
jest dłuższa o 1,86cm

2. Oblicz pole trójkąta równobocznego o boku:
a)12
a=12
h=a√3/2(ułamek)
h=12√3/2
h= 6√3

b)5
a=5
h=a√3/2(ułamek)
h=5√3/2

c)pierwiastek trzech
a=√3
h=a√3/2
h=√3√3/2(ułamek)
h √9/2
h=3/2

d)4 pierwiastki z sześciu
a=4√6
h=a√3/2
h=4√6√3/2
h= 4√18/2
h= 4*3√2/2
h= 12√2/2
h= 6√2


2010-02-25T15:11:44+01:00
1)
d=a√2
d=7√3√2
d=7√6
2)d=a√2
d=5√2
√2~1,41
5*1,41 = 7,05
Odp: Jest dłuższa
3)d=a√2
d1=5√2
d1=5*1,41= 7,05
d2=3√3
√3~1,73
d2=3*1,73=5,19
7,05-5,19=1,86cm
Odp: O 1,86 cm