Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T15:06:20+01:00
1. 3(x-4)≤ x+2 (x-5)
3x-12≤ x+2x-10
3x-3x≤-10+12
x≤2
2. ⅔x + ⁵+x (ułamek) 2 < x (ułamek 3
tego nie wiem jakoś to napisałaś dziwnie nie wiem ocb
jak coś napisz normalnie na priv.. to ci zrobie

3. 3(2-4x)= 5(x-7)
6-12x=5x-35
-12x-5x=-35-6
-17x=-41 /:-17

2010-02-25T15:08:25+01:00
1.
3(x-4)≤ x+2 (x-5)
3x-12≤x+2x-10
3x-x-2x≤-10+12
0≤2
nierówność tożsamożciowa

2.
⅔x +?⁵+x/2 < x/3
w miejsce ? przyjęłam 1
⅔x + 1⁵+x/2 < x/3 /*6
3x+6+3x<2x
3x+3x-2x<-6
4x<-6 /÷4
x<-(6/4)
x<-1 2/4
x<-1½

3.
3(2-4x)= 5(x-7)
6-12x=5x-45
-12x-5x=-45-6
-17x=-41 /÷(-17)
x≈2,41
2010-02-25T15:13:00+01:00
1.3(x-4)≤ x+2 (x-5)
3x-12≤x+2x-10
3x-x-2x≤-10+12
0≤2

2.
⅔x +?⁵+x/2 < x/3
⅔x + 1⁵+x/2 < x/3 /*6
3x+6+3x<2x
3x+3x-2x<-6
4x<-6 /÷4
x<-(6/4)
x<-1 2/4
x<-1½
3.3(2-4x)= 5(x-7)
6-12x=5x-45
-12x-5x=-45-6
-17x=-41 /÷(-17)
x≈2,41