Kasia ma w skarbonce monety dwuzłotowe . 50groszowe i złotówki . dwuzłotuwek jest o 5 więcej niz dwuzłotówek , uzupełnij poniższe zapisy , a nastepnie zapisz w jak najprostrzej postaci , ile pieniędzy ma kasia w skarbonce \

x-liczba złotówek
......................-liczba dwuzłotówek
......................-liczba pięśdziesięciozłotówek
...............................................................................................

wyrazenia algebraiczne klasa 6 matematyka6+ strona 17 zadanie 13
pomocy!!

jak dacie rade to jeszcze 9 z 16 strony

3

Odpowiedzi

2010-02-25T15:14:45+01:00
X-liczba złotówek
x+5-liczba 2-złotówek

brak danych na temat ilości 50-ciogroszówek
więc
y-ilość 50-groszówek

ilość pieniędzy:
x+2(x+5)+0,5y

=x+2x+10+0,5y=
3x+0,5y+10
2010-02-25T15:15:56+01:00
X- liczba złotówek
5*x-liczba dwuzłotówek
2x- liczba 50 gr.

x+5x+2x=8x
9 str 16
nie mam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T15:18:52+01:00
X-liczba złotówek
x+5-liczba dwuzłotówek
x-2 -liczba pięśdziesięciozłotówek

2*(x+5)+x+0,5*(x-30)=2x+10+x+0,5x-15=2,5x-5
2,5x-5=0
2,5x=5
x=2