Znajdz rzeczenie i podmiot napisz rodziaj (np.męski) i przypadek(np.Dopełniacz)

Zdania:

Niechętnie odszedłem od komputera.

Kot bezszelestnie wyszedł zza fotela.

Wzdłuż muru biegła wąska ścieżka.

Dawno nie jadłam tak smacznego tortu.

Rolnik zaprzągł konia do wozu.

;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T15:16:35+01:00
1)orz-odszedłem ,pod-komputer -D r.męski
2)orz-wyszedł ,pod-fotel -D r.męski
3)orz-biegła ,pod-ścieżka -M r.żeński
4)orz-jadłam ,pod-tort -D r.męski
5)orz-zaprzęgał ,pod-rolnik -M r.męski
2010-02-25T15:17:40+01:00
Hej :)
zd. 1- podmiot-ja; orzeczenie- odszedłem; mianownik
zd. 2- podmiot- kot; orzeczenie- wyszedł ; r.-męski, mianownik
zd. 3 - podmiot- ścieżka; orzeczenie- biegła; r.- żeński, mianownik
zd. 4 - podmiot- ja; orzeczenie - jadłam; mianownik
zd. 5 - podmiot- rolnik; orzeczenie - zaprzągł; r.- męski, mianownik
pozdr. licze na naj i mam nadzieje ze pomoglam!