1)Ania i Kasia zaczynają naukę jezyka hiszpanskiego. Ania zna juz o 20% wiecej słowek nize Kasia, Kasia zna o 30 słowek mniej niż Ania. Ile słówek zna Ania?

2)Zmieszano solankę dwuprocentowa z solanka piecioprocentowa i otrzymano 6kg solanki trzyprocentowej.Ile użyto dwuprocentowej solanki ??

2

Odpowiedzi

  • Deva
  • Rozwiązujący
2010-02-25T15:20:06+01:00
1)
Ania zna 90 słówek a Kasia 60 słówek.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T15:22:24+01:00
1)
x - ilość słówek, ktore zna Kasia

20%x = 20/100x = 0.2x
x+0.2x = 1.2x

x +1.2x = x + x + 30
2.2x = 2x +30
0.2x = 30 | *5
x = 150 =>
=> 150 -- ilość słówek, ktore zna Kasia

Ania: 1.2x
1.2x = 1.2 * 150 = 12/10 * 150 = 180
odp. Kasia zna 150 słówek, a Ania 180.


2)
Sory ale tu nie pomoge