Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T15:18:09+01:00
X- droga przebyta 1 dnia
y- droga przebyta 2 dnia
z - droga przebyta 3 dnia
y=2x
z=x-5
x+y+z=39
x+ 2x+ x - 5 = 39
4x = 44
x=11

Odp: pierwszego dnia przebyli 11 km.

2010-02-25T15:22:25+01:00
Trasa - 39km*2=78km
x- trasa przebyta pierwszego dnia
2x- trasa przebyta drugiego dnia
x-5km- trasa przebyta trzeciego dnia

x+2x+x-5km=78km
4x=78km+5km
4x=83km/:4
x=20,75km

Pierwszego dnia przebyli 20,75km.
2010-02-25T15:45:27+01:00
39*2=78 -długość całej wycieczki
x -długość przebyta pierwszego dnia
x*2 -długość przebyta drugiego dnia
x-5 -długość przebyta trzeciego dnia
x+(x*2)+x-5=78
x+(x*2)+x=78+5
2x+2x=82
4x=82
x=20.75
sprawdzenie
20.75+(20.75*2)+20.75-5=
20.75+41.5+20.75-5=78
na 100% że jest dobrze:D