Odpowiedzi

2009-10-17T21:18:19+02:00
Są dwie córeczki. Ewa i Ola. Za 5 lat Ewa będzie dwukrotnie starsza a Ola za 3 lata będzie 4 razy starsza niż była 3 lata temu. Ile lat ma każda dziewczynka?

x-Ewa
y-Ola

x+5=2y
y+3=4x-3 uklad rownan


x=2y-5
y+3=4(2y-5)-3

x=2y-5
y+3=8y-10-3

x=2y-5
y+3=8y-13

x=2y-5
16=7y

x=2y-5
y=16/7

x=32/7-5
y=16/7
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T21:21:26+02:00
E - Ewa
O - Ola

za 5 lat - 2E
za 3 lata - (O-3)4

E+5=2E
5=2E-E
5=E

O+3=4(O-3)
O+3=4O-12
12+3=4O-O
15=3O |:3
5=O
1 5 1