Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T15:31:00+01:00
X-cena wisiorka
y-cena łańcuszka

x + y -105
x-8 + y + 0,2y = 100

x+y = 105 / *(-1)
x+1,2y = 108

-x-y = -105
x+1,2y = 108

0,2y = 3 /* 5
y = 15 zł

x+y = 105
x+15 = 105
x = 105 - 15
x = 90 zl

Odp:Wisiorek kosztuje 90zł.
2010-02-25T15:43:13+01:00
Odp.
Dane:
x - cena łańcuszka;
y - cena wisiorka;
Układam układ równań:
x+y=105;
y-8+1,2x=100

x=105-y
1,2x+y=108;

x=105-y
1,2(105-y)+y=108

x=105-y
126-1,2y+y=108

x=105-y
-0,2y=-18

x=105-y
y=90
x=15
y=90.
Odp.Wisiorek kosztuje 90[zł] a łańcuszek 15[zł]