1. prawdziwa jest implikacja odwrotna do implikacji:
A. Jeśli liczba √2 jest wymierna, to liczba 2√2jest niewymierna.
B. Jeśli Warszawa nie jest stolicą Polski, to Warszawa nie leży nad Odrą.
C. Jeśli wieloryb nie jest ssakiem, to karp nie jest rybą.
D. Jeśli Księżyc nie krąży wokół Ziemi, to Ziemia krąży wokół Słońca.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-17T23:36:04+02:00
1. prawdziwa jest implikacja odwrotna do implikacji:
A. Jeśli liczba √2 jest wymierna, to liczba 2√2jest niewymierna.
0→1 prawda, ale odwrotna fałsz
B. Jeśli Warszawa nie jest stolicą Polski, to Warszawa nie leży nad Odrą.
0→1 prawda odwrotna fałsz
C. Jeśli wieloryb nie jest ssakiem, to karp nie jest rybą.
0→0 prawda odwrotna prawda
D. Jeśli Księżyc nie krąży wokół Ziemi, to Ziemia krąży wokół Słońca.
0→1 p[rawda, ale odwrotna fałsz
2009-10-17T23:57:42+02:00
Implikacja odwrotna do implikacji polega na tym,ze to drugie zdanie czytasz jako pierwsze np jesli karp nie jest ryba, to wieloryb nie jest ssakiem a implikacja jest fałszywa tylko wtedy gdy pierwsze zdanie jest prawdziwe, a drugie fałszywe ale na te implikacje musisz spojrzec odwrotnie-po prostu przestawic te zdania a] fałszywe b] prawdziwe c] prawda d] fałsz pozdrawiam
1 1 1