Błagam o pomoc :(. Daje dużo pkt i mam nadzieję, że dostanę odpowiedź:

1)Który z kanałów morskich nazywany jest "klamrą oceanów"?
2)Przekleństwo Chin", "Nieszczęście narodowe" " Niesforna rzeka" - te określenia dotyczą pewnej azjatyckiej rzeki podaj jej nazwę i jej długość
3) "Zielona wyspa" lub "Szmaragdowa wyspa" to przydomek geograficzny jednej z wysp w Europie. Około 75% powierzchni tej wyspy zajmują łąki i pastwiska, należy do dwóch państw, mowa o...?
4)Z jakim krajem kojarzą się: szogun, sepuku, wiśnia, kamikadze?
5)Wyznawcy której religii wierzą w reinkarnację?

Daje najj, ale błędne lub "głupie" odpowiedzi zgłaszam ;P

3

Odpowiedzi

2010-02-25T16:02:51+01:00
1) La Manche ;*
2) Huang He ^^
3) Irlandia xD
4) Japonia ;)
5) Hinduizm i Byddyzm ;P
2010-02-25T16:09:57+01:00
Odp:
1)Kanał Panamski
2)Huang He(rzeka śmierci, Żółta Rzeka)
3) Irlandia
4) Japonia
5) Hinduizm(Indie,Nepal)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T17:30:46+01:00
1) Kanał Panamski
2) Huang He
3) Irlandia
4) Japonia
5) Hinduizm, Buddyzm, Islam (grupy Sufickie)