Za 3 jednakowe zeszyty i długopis Jacek zapłacił 18 złotych. Dłudopis jest dwa razy droższy od zaeszytu, Ile kosztował długopis?
To ma być z analizą zadania i ze sprawdzeniem ok/

2.
Jakiej wysokości kredyt wzieła z banku pani Ula, jeśli po roku zapłaci odsetki w wysokości 2750zł? Roczne oprocentowanie tego kredytu jest równe 11%.

To też ma być z analizą i sprawdzeniem ok daje najjjjjj!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T16:01:07+01:00
Zad.1]
dane:
3-ilość zeszytów
x-cena 1 zeszytu

1=ilosć długopisów
y-cena 1 długopisu

18zł-wartość zakupów
rozw.:

3x+y=18zł
y=2x

3x+2x=18zł
5x=18
x=18:5
x=3,6zł

y=2x=2×3,6=7,20zł
spr. 3×3,6+7,2=18
10,8+7,2=18
18=18
L=P
odp. długopis kosztował 7,20zł
zad.2]
x- kwota kredytu
11%-oprocentowanie roczne
2750zł-odsetki kredytowe


rozw.:

11%-2750zł
100%-x zł
................
x=100×2750:11
x=25000 zł

spr. 25 000+11%=25000+2750=27750zł
odp. wzięła kredyt w wysokości 25 000 zł
2010-02-25T16:06:19+01:00
Zad1.
x - cena zeszytu
2x- cena długopisu(dwa razy droższy)
18 zł zapłacono
3x+2x=18
x=3,6 zł
długopis kosztuje 2 rzay więcej = 7,2 zł
spr: 3x3,6+ 7,2 = 10,8+7,2+ 18 zł
zad2.
x -wysokość kredytu
11%x=2750 zł ( rozwiązujemy równanie)
X=25 000 zł kredyt wynosił 25 000 zł
spr. 0,11 x 25 000= 2750