Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T15:59:41+01:00
Wybierz sobie to co wazne:
Gady kopalne nazywane są mezozoicznymi, ponieważ występowały i dominowały w tej erze. Były w tym czasie największymi zwierzętami - tzw. dinozaurami. Era mezozoiczna zaczęła się ok. 230 mln lat temu i trwała ok. 167 milionów lat. Nazywamy ją erą panowania gadów. Charakteryzowała się powstawaniem, różnicowaniem i wygaśnięciem wielu gadów. Żyjące w erze mezozoicznej gady zajęły wszystkie środowiska. Były: gady wodne - Mezosaurus, Ichtiosaurus, Mozosaurus gady lądowe: roślinożerne - Brontosaurus, Brachiosaurus mięsożerne - Tyranosaurus, Iguanodon gady latające - Pterodactylus, Pteranodon, Dimorphodon Dinozaury wyginęły pod koniec ery mezozoicznej. Naukowcy przedstawiają różne hipotezy tłumaczące śmierć tych zwierząt, np. uderzenie w naszą planetę wielkiego meteorytu, który spowodował śmierć wszystkich osobników o dużej masie ciała zmianę klimatu - lodowacenie powodujące wyniszczenie roślin (pokarmu dla roślinożerców i mięsożerców) były doskonale przystosowane do warunków środowiska; przy zmianie tych warunków nie umiały się przystosować i wyginęły.
4 4 4
2010-02-25T20:23:30+01:00
Gady Kopalne
Gady wodne:
Mezosaurus, Mozosaurus, Ichtiosaurus
gady lądowe:
roślinożerne - Brontosaurus, Brachiosaurus
mięsożerne - Iguanodon, Tyranosaurus
gady latające:
Pteranodon, Pterodactylus, Dimorphodon
5 4 5