1 TRÓJKĄT Z OBLICZENIAMI ZA 70 PUNKTÓW!!!!!!!!!!!






Potrzebne na dziś .!


Policz pole i obwód trójkąta. [w załączniku ]

DAJĘ 70 PUNKTÓW I MA BYĆ ZE WSZYSTKIMI OBLICZENIAMI ! Jak jakiś rysunek czy coś to dodajcie. Myślę , że to dużo punktów jak za jeden trójkącik;p

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-25T16:50:21+01:00
No to tak ;)
wg załącznika

a + c = 6
a = x
x√3 + x = 6
x(√3 + 1) = 6 /:(√3 + 1) ← wyciągasz x przed nawias
x = 6 : (√3 + 1)
x = 3√3 - 3
a = 3√3 - 3

b = 2x
b = 2 * (3√3 - 3)
b = 6√3 - 6

c = x√3
c = (3√3 - 3)√3
c = 9 - 3√3

d = x√2
d = (3√3 - 3)√2
d = 3√6 - 3√2

Ob = a + b + c + d
Ob = 3√3 - 3 + 6√3 - 6 + 9 - 3√3 + 3√6 - 3√2
Ob = 6√3 + 3√6 - 3√2

P = ½ * a * (a+c)
P = ½ * (3√3 - 3) * 6
P = 3 * (3√3 - 3)
P = 9√3 - 9

Odp. Pole tego trójkąta wynosi P = 9√3 - 9 a obwód Ob = 6√3 + 3√6 - 3√2

teraz chyba już ok ;D
2010-02-25T16:58:41+01:00
1/2c= 3
1/2c=1/2a
a=6
c=6

P=1/2 razy 6 razy 6
P=18