Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T16:04:10+01:00
84 centymetry to obwód.
Prostokąt ma cztery boki, obwód liczy się dodając wymiary ich wszystkich.
Dwa boki, które są do siebie równoległe są tej samej długości więc musisz odjąć obwód prostokąta i miarę podanego boku pomnożyć przez dwa, ponieważ prostokąt ma dwa boki:
84 cm - 12 cm * 2 = 60 cm
60 centymetrów to suma dwóch kolejnych boków więc dzielimy tą miarę na dwa i wyjdzie nam ile liczy bok prostopadły do boku 12cm.
60 cm : 2 = 30 cm
A teraz liczymy pole ^^
30 cm * 12 cm = 360 centymetrów kwadratowych

PzdR
2010-02-25T16:06:32+01:00
Obwód prostokąta o bokach x i y obliczamy ze wzoru:

Ob=2x + 2y

z treści wiemy, że
Ob=84cm
x=12cm

a mamy obliczyć pole czyli:
P=x*y

musimy obliczyć y.

84cm=2*12cm+2y
84cm=24cm+2y
2y=84cm-24cm
2y=60cm
y=30cm

P=12cm*30cm=360cm²

Pole tego prostokąta wynosi: 360cm²
2010-02-25T16:08:26+01:00
12cm*2=24cm 84cm-24cm=60cm 60cm/2=30cm (podzielić i razy 2 dlatego że prostokąt ma 2 takie same boki )

a=12cm b=30cm
P=a*b
P=12cm * 30cm
P=360cm