Odpowiedzi

2010-02-25T16:10:56+01:00
X+0,5=y
x+10%*0,5=4%*y

*-razy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T16:14:06+01:00
Przyjmując gęstość octu = 1 g/cm³
0,5 l= 0,5 dm³
10 cm=1 dm
10*10*10 cm³=1*1*1 dm³
1000 cm³=1 dm³

0,5dm³*1000=500 cm³

500cm³*1g/cm³=500 g octu

[załącznik]

500*10+x*0=(500+x)*4
5000=2000+4x /-2000
4x=3000 /÷4
x=750 g

750g=0,75 l

Odp.: Aby otrzymać ocet 4% należy dolać 750 g (czyli 0,75l) wody.