Odpowiedzi

2010-02-25T16:10:17+01:00

. grzyby stanowią ważne ogniwo reducentów w krażeniu pierwiastków, rozkładają substancje organiczne, tworzą próchnicę, rozkładają drewno
2. żyjąc w symbiozie z glonami tworza porosty- organizmy pionierskie
3. ważną rolę odgrywa mikoryza podstawczaków z sosną, świerkiem, bukiem i limbą
4. wykorzystywane są w produkcji antybiotyków, np. penicyliny z pędzlaka, a także witamin A, B2, B12
5. słóżą w przemyśle piekarniczym (drożdże), gorzelniczym (drożdże) oraz mleczarskim przy produkcji kefiru (drożdże) i serów brie, camembert, roquefort (pędzlak0 same grzyby mają małą wartość odżywczą, są ciężkostrawne wskutek obecności chityny, ale nadaja dużą wartość smakową i zapachową produktom kulinarnym
6. służą do otrzymywania kwasu szczawiowego i cytrynowego (kropidlak)
7. są wykorzystywane przez czlowieka do walki biologicznej ze szkodnikami
8. grzyby powoduja choroby u zwierząt, czlowieka np. zatrucie czy grzybice, u roślin: zaraza ziemiaczana czy sporysz. grzyby powoduja również pleśnienie produktów spożywczych oraz materiałów przemysłowych, np. drewna, skóry, odzieży

14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T16:18:52+01:00
Pozytywne znaczenie grzybów w życiu człowieka:
-są używane jako dodatek do potraw
- rozkłada szczątki organiczne
-dostarczają witamin i soli mineralnych
-są stosowane w produkcji serów, wina i piwa oraz w piekarnictwie (do spulchnienia ciasta)
-są wykorzystywane w przemyśle farmaceutycznym do pozyskiwania substancji o właściwościach leczniczych
- użeźniają glebę
- służą do pieczenia i jedzenia
- Wykorzystywane są w farmaceutyce (penicylina)
Negatywne znaczenie grzybów w życiu człowieka:
- Niektóre są pasożytnicze
-powodują psucie się produktów żywnościowych
- Wytwarzają substancję trującą
- Powodują choroby roślin
Pozytywne znaczenie grzybów w przyrodzie:
- Stanowią pożywnie dla zwierząt
Negatywne znaczenie grzybów w przyrodzie:
- Ich zarodniki mogą wywoływać alergie
- Można się zatruć
- Psują pokarm
-wywołują schorzenia u roślin uprawnych i zwierząt hodowlanych :))

Mam nadzieję że pomogłam. Liczę na naj :D
58 3 58