Zadanie: Zuzanna ma na świadectwie 12 ocen, same czwórki i piątki. Średnia jej ocen wynosi 4,75. Ile piątek ma Zuzanna na świadectwie.
Potrzebuje: podpisać czym jest "x", oraz podać wzór. Policzę sobie sam.

Zad.2 . Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach ramienia było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble?
Potrzebne: To samo.

3

Odpowiedzi

2010-02-25T16:08:13+01:00
Ma 5 piątek
12wróbli
4 2 4
2010-02-25T16:10:47+01:00
X - liczba piątek
12 - x - liczba czwórek
5x + 4(12-x) = 12*4,75

x - wróble na prawym ramieniu
2x-wróble na lewym ramieniu
2x-4=x+4
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T16:13:21+01:00
.12 ocen
12-x= piątki
x- czwórki
[4x+5(12-x)]= 4,75
4x+ 60 -5x= 57
4x-4x= 57-60
-1x=-3| *-1
x= 3


2. x- wróble na prawym ramieniu
2x- wrtóble na lewym ramieniu
2x-x= 4+4
x= 8
L: 2x-4
L: 2*8-4= -12
12+12= 24

4 3 4