1. wyjaśnij, dlaczego w czasie długotrwałej suszy drzewa zrzucają liście.

2.Bulwy ziemniaka będące przekształconymi łodygami są wypełnione głównie tkanką magazynującą, bogatą w skrobię.Obecnie są też w nich wiązki przewodzące.Gdy z bulw wyrastają łodygi, skrobia jest zamieniana na cukier rozpuszczalny w wodzie i transportowana do nadziemnych pędów.Wymień po kolei tkanki, przez które przepływa roztwór glukozy.

3.wyjaśnij dlaczego posypywanie dróg solą w zimie jest tak niebezpieczne dla rosnących wzdłuż ulic roślin.

2

Odpowiedzi

2010-02-25T16:11:30+01:00
To 1 . to wiem ze brakuje im wody dzieki ktorej liscie moga rosnac .. ale to 2 ro nie za bardzo .. ;/
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T16:14:23+01:00
1.Ponieważ liście pobierają dużo z drzewa wody i soli mineralnych, potrzebnych im do procesu fotosyntezy. Dlatego gdy w drzewa nie mją wody muszą poprostu pozbywać się liści.
2.-
3.. Zbyt duże stężenie soli w otoczeniu rośliny (w glebie) powoduje, że wskutek osmozy woda przepływa z jej wnętrza do otoczenia.
3 5 3