1.O ile cm zwiekszy sie pole trojkata a,b,c o podstawie |AB| = 8 cm i wysokosci |CD| rownej 5 cm ,jezeli nie zmieniajac wysokosci podstawe zwiekszamy o 2 cm ?

2.O ile cm²powiekszy sie pole trojkata prostokatnego o przyprostokatnych 3 cm i 4 cm , jezeli kazda z tych przyprostokatnych wydluzymy o 2 cm²?


Bardzo prosze o pelna odpowiedz z rozwiazaniem daje 40 pkt
z gory dzieki ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-25T16:23:41+01:00
1. P1= 1/2 * 8 * 5= 20
P2= 1/2 * 10 *5=25
Zwiększyło się o 5 cm2

2. P1= 1/2 * 3 * 4 = 6
P2= 1/2 * 5 * 6 = 15
Zwiekszylo sie o 9 cm2

Proszę :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T16:25:31+01:00
1.
|AB| = 8, po zwiększeniu podstawa ma długość 8+2=10 cm
h=5
P=1/2 a*h
P=1/2 10*5=25

P2=1/2*8*5=20
P-P2=25-20=5
odp pole zwiększy się o 5 cm^2
2
a=3 po wydłużeniu 3+2=5
b=4 po wydłużeniu 4+2=6

P=1/2 a*b
P=1/2*3*4=6
P2=1/2*5*6=15

P2-P=15-6=9 cm^2
Odp pole zwiększy się o 9cm^2
1 5 1