Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T16:21:15+01:00
Własności prostokąta :
- przeciwległe boki są równe i równoległe
- przekątne są równe, przecinają się w połowie i dzielą prostokąt na cztery równoramienne trójkąty
- przekątna dzieli prostokąt na dwa przystające trójkąty prostokątne
- punkt przecięcia się przekątnych jest środkiem symetrii
- wszystkie kąty wewnętrzne są proste, a suma ich miar wynosi 360 stopni

obwód - bok razy 4 ( a*4)
pole - bok razy bok ( a*a lub a do potęgi drugiej)
1 5 1
2010-02-25T16:23:27+01:00
Ma po dwie pary boków równoległych
suma kątów - 360 stopni
ma wszystkie kąty proste , wewnętrzne
ma równe przekątne i przecinaja sie w połowie


1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-25T16:24:41+01:00
Prostokąt jest czworokątem.
Przekątne prostokąta są równej długości i przecinają się w połowie. Kąt między przekątnymi jest prosty wtedy i tylko wtedy, gdy prostokąt jest kwadratem.
Przeciwległe boki są równe i równoległe.
Sąsiednie boki są prostopadłe.
Każdy z kątów jest kątem prostym.
Przekątne są równe i dzielą się na połowy.
Punkt przecięcia przekątnych jest środkiem okręgu opisanego na prostokącie.
1 5 1