1. Zapisz w postaci równań.
a) Liczba o 6 mniejsza od liczby x jest równa 71.
b) O liczbie x wiemy, że po pomnożeniu jej przez 6 i dodaniu 5 otrzymujemy liczbę o 25 większą od x.
c)Liczba x ma tę własność, że po pomnożeniu jej przez 6 i odjęciu 90 otrzymamy liczbę 50% większą od x.

3

Odpowiedzi

2010-02-25T16:21:58+01:00
1.x-6071
2.x*6+5025+x
3.x*6-90=50%+x
2010-02-25T16:26:32+01:00
1.
a) x-6=71
b) x*6+5=x+25
c) x*6-90=50%x


Myślę że pomogłem xdd
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T16:26:53+01:00
A)
x-6=71
x=71+6
x=77

b)
6x+5=25+x
6x-x=25-5
5x=20/:(5)
x=4

c)Liczba x ma tę własność, że po pomnożeniu jej przez 6 i odjęciu 90 otrzymamy liczbę 50% większą od x.

6x-90=50%x
Nie umiem dokończyć tego i nie chce wprowadzać cię w jakiś błąd