Kompot
(porcja dla jednej osoby)
9 dag śliwek, 5 dag wiśni, 0,3 l wody, 4 dag cukru. Owoce opłukać i wydrylować. Wodę zagotować z cukrem, włożyć owoce, gotować przez chwilę. Przed podaniem kompot wystudzić.

a) Przeczytaj zamieszczony wyżej przepis. Czesia chce przygotować kompot dla całej pięcioosobowej rodziny. W jakiej ilości powinna wziąć każdy z tych produktów?
b) Ile będą łącznie ważyły produkty potrzebne Czesi do przygotowania kompotu?
1 litr wody waży 1 kilogram.

3

Odpowiedzi

2010-02-25T16:22:31+01:00
A) 5x9dag = 45dag sliwek
5x5dag = 25dag wisni
5x0,3l = 1,5l wody
5x4dag = 20dag cukru
1l wazy 1kg
1kg = 100dag

b) 0,45kg + 0,25kg + 1,5kg + 0,2kg = 2,4Kg
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T16:29:14+01:00
(porcja dla jednej osoby)
9 dag śliwek, 5 dag wiśni, 0,3, l wody, 4 dag cukru
a) Przeczytaj zamieszczony wyżej przepis. Czesia chce przygotować kompot dla całej pięcioosobowej rodziny. W jakiej ilości powinna wziąć każdy z tych produktów?
9dag * 5 = 45dag śliwek
5dag * 5 = 25dag wiśni
300ml *5 = 1500 ml = 1,5 l wody
4dag * 5 = 20 dag cukru
b) Ile będą łącznie ważyły produkty potrzebne Czesi do przygotowania kompotu?
1 litr wody waży 1 kilogram.
450g + 250g + 200g = 900g
1,5l = 1,5kg
900g = 0,9 kg
1,5 kg +0,9kg = 2,4 kg

Odp. łącznie produktu będą ważyły 2,4 kg
1 5 1
2010-02-25T16:35:14+01:00
A) 5×9 dag = 45 dag
5×5 dag = 25 dag
5×0,3 l = 1,5 l
5×4 dag = 20 dag
Odp: Powinna wziąć 45 dag śliwek, 25 dag wiśni, 1,5 l wody i 20 dag cukru.
b) 1,5 l wody to 1,5 kg to 150 dag bo 1 kg ma 100 dag
45 dag + 25 dag + 20 dag + 150 dag = 240 dag
240 dag to 2,4 kg.
Odp: Łącznie produkty będą warzyły 2,4 kg.

Mam nadzieję że pomogłam :D
Czekam na naj :D
1 1 1