Odpowiedzi

2010-02-25T16:35:10+01:00
A)

n₁=220
U₁
U₂=5U₁

n₁/n₂=U₁/U₂
220/n₂=1/5 => n₂=1100


b)

n₁=220
U₁
U₂=1/22U₁

n₁/n₂=U₁/U₂
220/n₂=22 => n₂=10


Proszę :)
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T16:41:49+01:00

z1 - liczba zwojów uzwojenia pierwotnego = 220
a)
n - przekładnia = 5
z1/z2 =1/n
z1/z2 = 1/5
5z1 = z2
z2 = 5 razy 220 = 1100 zwojów
b)
n - przekładnia = 22
z1/z2 = 22
z2 = z1/22 = 220/22 = 10