Klasa I gim.
W teatrze jest 300 miejsc. Bilety na niektóre miejsca maja kosztować 25 zł a na pozostałe miejsca - 15 zł. Dyrektor chce, aby przy pełnej sali wpływ z biletów wynosił 5000 zł. Na ile miejsc trzeba sprzedawać droższe bilety?

2

Odpowiedzi

2010-02-25T16:30:15+01:00
25*300= 7500
25-10= 15
7500- 250= 5000
więc.
250 miejsc za 15zł
i 50 miejsc za 25zł

liczę na naj ;]
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T16:38:28+01:00
X- droższe bilety[50]
y- tańsze bilety[250]

x + y= 300/*[-5]
25x+15y=5000/:5

-5x-5y=-1500
5x+3y=100

-2y=-500/:[-2]
y=250
x=50

Trzeba sprzedawać na 50 miejsc droższe bilety.