Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T23:41:39+01:00
X- ilość solanki 2 %
y- ilość solanki 5%

x+y=12
0,02x + 0,05y = 12 * 0,04 / *100

x+y=12
2x + 5y = 48

x=12-y
2(12 - y) +5y = 48

x=12 - y
24 + 3y = 48

x=12-y
3y=24 / /3

x=12-y
y=8

X=4
y=8

Odp. Należy dodać 4 kg solanki 2% i 8 kg solanki 5 %
2010-02-25T23:47:33+01:00
X- ilość solanki 2%
y- ilość solanki 5%

x+y=12
2%x+5%y=12*4%

x=12-y
0,02x+0,05y=12*0,04

x=12-y
0,02(12-y)+0,05y=0,48
0,24-0,02y+0,05y=0,48
0,03y=0,24
y=8

x=12-8
x=4

odp: Solanki 2% należy dodać 4kg a solanki 5% należy dodać 8kg.