Państwo Kowalscy zaplanowali odnowienie parapetów okiennych.W domu są cztery parapety o wymiarach 14dm na 3dm i trzy parapety o wymiarach 10dm na 3dm. Jedna puszka farby wystarcza na pomalowanie 6m powierzchni.Ile trzeba puszek farby na pomalowane górnej powierzchni?

3

Odpowiedzi

2010-02-25T16:39:09+01:00
1dm = 10cm
140 x 30 = 4200cm2 = 42 m2
42x4=168 m2

100x30 = 3000 cm2 = 30m2
30x3 = 90 m2

168+90 = 258 m2

258:6 = 43

Potrzeba 43 puszek farby
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T16:43:07+01:00
14dm * 3dm=42dm
4*42dm=168dm

10dm*3dm=30dm
3*30dm=90dm

1dm.=0,1m
168dm+90dm=258dm
258dm=25,8m
25,8:6=4,3m
odp.Potrzeba 5 puszek farby
3 2 3
2010-02-25T16:48:49+01:00
Państwo Kowalscy zaplanowali odnowienie parapetów okiennych.W domu są cztery parapety o wymiarach 14dm na 3dm i trzy parapety o wymiarach 10dm na 3dm. Jedna puszka farby wystarcza na pomalowanie 6m powierzchni.Ile trzeba puszek farby na pomalowane górnej powierzchni?
( *-znak mnożenia)
Obliczam pole 4 parapetów o wymiarach 14dm na 3 dm:
14*3*4=168dm²
Obliczam pole 3 parapetów o wymiarach 10 dm na 3dm:
10*3*3=90 dm²

Sumuję dane pola parapetów : 168+90=258dm²
258dm=25,8m
teraz metodą proporcji (na krzyż)

1 puszka - 6m
x puszek- 25,8m
1*25,8=6*x
25,8=6x|:6
x=4,3

Odpowiedź: Na pomalowanie parapetów potrzeba 5 puszek farby.
licze na naj ;)
2 1 2