Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T16:33:02+01:00
X - ilość biletów normalnych
y - ilość biletów ulgowych

x+y=24 /*(-11)
16x+11y=289

-11x-11y=-264
16x+11y=289

5x=25
x=5

y=24-5=19
19-5=14

Odp. Zakupiono o 14biletów więcej ulgowych niż normalnych
2010-02-25T16:35:07+01:00
X-liczba biletów ulgowych 19
24-x-liczba biletów normalnych 5

16(24-x)+11x=289
384-16x+11x=289
384-5x=289
-5x=-95
x=19
2010-02-25T16:36:02+01:00
X - bilety normalne
y - bilety ulgowe

{x + y = 24 | - y
{16x + 11y = 289
{x = 24 - y
{16x + 11y = 289
16(24 - y) + 11y = 289
384 - 16y + 11y = 289 | - 384
- 5y = -95 | : (-5)
y = 19
X = 24 - y
x = 24 - 19
x = 5

19 - 5 = 14

Odp. Kupiono o 14 biletów ulgowych więcej od biletów normalnych.