Odpowiedzi

2010-02-25T17:08:28+01:00
Amplituda

a) -8+(-4) = -12
b) -2+2=0
c)-5+12= 7

Średnia
-8+(-7)+(-6)+(-4)= -25
-2+0+2+0=0
-5+(-1)+0+12=7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T17:11:03+01:00
A) amplituda 4''C średnia temperatura ok. 6''C
B) amplituda 4''C średnia temperatura 0''C
C) amplituda 17''C średnia temperatura ok. 1''C

amplituda to różnica między najniższą a najwyższą temp.
gdy masz np - 12 i 5 st to liczysz to tak
od -12 do 0 jest 12 stopni a od 0 do 5 jest 5 stopni
dodajesz 12 do 5 i masz różnice w skrajnych przypadkach

średnią temperaturę obliczysz :
dodawając wszystkie temp i dzieląc przez ilość podanych temp