Daję 50pkt! 6 kl. podstawówki - na podst. wiersza D. Wawiłow "Wędrówka":
***Dlaczego ucieczka z domu to niedobry sposób na uniknięcie kłopotów? Odpowiedz używając odpowiednich argumentów i wskaż lepsze sposoby na rozwiązanie problemów (MIN. 6 ZDAŃ!).***

a to ten wiersz:
"Wędrówka"

Pewnego dnia
wyjdę z domu o świcie,
tak cicho,
że nawet się nie zbudzicie.

I pójdę,
i będę wędrować po świecie,
i nigdy mnie nie znajdziecie.
I nie wezmę ze sobą nikogo,
tylko tego małego chłopaka,
co wczoraj na schodach płakał
i bał się wrócić do domu,
a dlaczego
to tego
nie chciał powiedzieć nikomu.

I jeszcze weźmiemy ze sobą
tego czarnego kotka,
co miauczy zmarznięty na progu
i każdy odpycha go nogą,
i nie chce go wpuścić do środka.

I będziemy tak szli i szli
drogami, lasami, polami,
i każdy dzieciak,
i każdy pies
będzie mógł iść razem z nami.

I będziemy tak szli i szli
aż kiedyś,
po latach wielu,
staniemy wreszcie u celu.
I będzie tam ciepła ziemia
i dużo, dużo nieba,
i każdy będzie miał to,
czego najbardziej mu trzeba.

I będzie wspaniale.
Tak!
I niczego nie będzie nam brak!
I tęsknić nie będę wcale!
I tylko czasami, czasami
pomyślę,
że byłoby dobrze,
gdybyście wy
byli z nami...

podmiotem lirycznym w wierszu jest dziecko, które czuje się zaniedbane i nieakceptowane w swojej rodzinie. Chce ucieć, jednak gdy to zrobi będzie tęsknić (ostatnia strofa).
Kokładną treść zadania umieściłam już wyżej, zaznaczyłam je *** na początku i na końcu.

2

Odpowiedzi

2010-02-25T17:22:00+01:00
Moim zdaniem ucieczka z domu jest złym rozwiązaniem, gdy mamy jakiś kłopot, ponieważ i tak od niego nie uciekniemy a możemy jeszcze bardziej pogorszyć sytuację. Najlepiej jest stanąć oko w oko z naszym problemem i go samemu rozwiązać. Gdy uciekniemy to i tak po jakimś czasie zatęsknimy za domem, oraz ktoś może za nami równie dobrze tak samo zatęsknić. Można na chwilę uciec od jakiś problemów ale one i tak wrócą. Może się wydawać, że ucieczka od pewnych spraw to nic prostszego ale tak wcale nie jest. Tak jak już wcześniej wspominałam [łem] najlepiej jest rozwiązać problem, który nas gnębi a nie od niego uciekać.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T17:22:55+01:00
Podmiot liryczny czuję się niekochany w swojej rodzinie. Pragnie zabrać ze sobą chłopca co płakał, ponieważ bał się wrócić do domu i kotka, który miauczał, gdyż nikt go nie chciał wpuścić w mróz do domu. Podmiot, którym prawdopodobnie jest dziecko, chce też przygarnąć po drodze każde smutne dziecko i każdego bezdomnego psa. Dziecko to jednak samo na końcu stwierdza, że tęskniłoby za rodziną. To dobrze, ponieważ nie warto uciekać z domu, gdyż zawsze może ktoś nam zrobić krzywdę. Gdy mamy problem, lepiej zwrócić się do kogoś zaufanego lub odpowiedniej organizacji, ponieważ oni zawsze nam pomogą a ucieczka nigdy nie rozwiąże problemów.
2 2 2