Odpowiedzi

2010-02-25T17:42:20+01:00
Targowica została zawiązana w 1792 r., niewątpliwie jest jednym z największych synonimów zdrady narodowej. Należeli do niej konserwatyści m.in.: Szczęsny Potocki, Ksawery Branicki i Seweryn Rzewuski. Jeszcze przed zawiązaniem targowicy byli wielką opozycją wobec Poniatowskiego i zmian jakie chciał wprowadzić. Np. podczas ogłoszenia konstytucji 3 maja jeden z przyszłych Targowiczan Jan Suchorzewski zagroził, że zabije swojego syna, jeśli ustawa przejdzie.
Dążyli do współpracy z Rosją, ślepo wierzyli, że Katarzyna detronizująca Poniatowskiego zaprzestanie rozbiorów. To m.in. zdradziecka polityka targowiczan na rzecz zaborcy była jedną z przyczyn II i III rozbioru Polski. Po II rozbiorze przyłączył się do nich sam król. Targowiczanie zrozumieli swój błąd po 1795r. i wyemigrowali z kraju. Jednak prawda jest także taka, że oni sami zostali oszukani z racji tego, że ufali carycy Katarzynie, że nie dokona kolejnych rozbiorów. Jednak byli zbyt naiwni…
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T17:43:10+01:00
Ponieważ tam w 1792r podpisano konfederację targowicką mającą na celu sprzeciwienie się reformą sejmu wielkiego. wzięli z niej udział Polacy którzy byli sprzymierzeńcami carycy katarzyny 2